Zpracování cookies

Náš e-shop a partneři potřebují Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli zobrazovat informace týkající se Vašich zájmů.

Odmítnout vše můžete zde.


Úvod » Modely letadel » RC » RC sety » Solius RR 2160mm větroň/elektra


        

Solius RR 2160mm větroň/elektra

doprava zdarma

skladem

 

běžná cena 7 490 Kč
naše cena bez DPH: 5 881 Kč
naše cena s DPH (21 %):
7 116 Kč

do košíku:
  ks  
1M401069RR264264   Solius RR 2160mm větroň/elektra
Termický nebo svahový větroň/motorový větroň 2160mm, vybavený střídavým motorem Permax BL-O 3516-0850, střídavým regulátorem MultiCont BL 40 S-Bec a čtyřmi servy MPX Nano-S. Model z vysoce odolného ELAPORu, ovládaná křidélka, směrovka, výšk

Solius navazuje na osvědčenou aerodynamickou koncepci Easy Glideru, ke které přidává eleganci moderního větroně v "á-es-wéčkovém" stylu. Na první pohled zaujme štíhlý trup s průhledným krytem kabiny s naznačeným kokpitem, potěší ocasní plochy v T uspořádání umožňující snadnou demontáž vodorovné ocasní plochy pro přepravu. Křídlo s rozpětím 2160 mm si zachovává díky rozumné štíhlosti velkou nosnou plochu a zaručuje tak výborné vlastnosti v kluzu a příjemné chování při nízkých rychlostech.

Trup modelu je zhotoven z takřka nezničitelného pěnového ELAPORu. Tajemstvím, které umožňuje mít pěnový trup tak štíhlý, je šestihranná tenkostěnná trubka ze slitiny hliníku vyztužující trup od křídla po ocasní plochy. Trubku oceníte i při stavbě modelu - teď se by se vám mohlo podařit postavit trup zkroucený jen s vynaložením opravdu velkého úsilí! Trubkou jsou také vedeny prodlužovací kabely serv směrovky a výškovky. Příď trupu i ocas dále zpevňuje několik laminátových tyček vlepovaných mezi poloviny trupu a na kýlovku. Motor se upevňuje v přídi na plastové motorové lože s velmi univerzálně připravenými otvory a drážkami pro upevňovací šrouby - ty by měly vyhovovat drtivé většině běžných střídavých motorů odpovídajícího výkonu. Součástí stavebnice je vrtulový kužel s unašečem s kleštinou pro motory s 5 mm hřídelí a vrtulovými listy 12x6". Pokud byste se rozhodli pro použití motoru se 4 mm hřídelí, je třeba dokoupit odpovídající vrtulový kužel Multiplex #73 3500. Konstruktéři Multiplexu samozřejmě nezapomněli trup opatřit nasávacími a výstupními otvory zajišťující chlazení motoru, regulátoru a pohonného akumulátoru. Model můžete také dokončit jako "čistý" větroň - pro tento případ je ve stavebnici dodáván výlisek přídě z ELAPORu připravený pro montáž háčku pro aerovlek. Kryt kabiny s průhlednou "bublinou" je odnímatelný, upevňuje se dvojicí obvyklých plastových zámků Multiplex. V přídi najdete dostatek prostoru pro regulátor, pohonný akumulátor a přijímač. Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kýlovce, kormidla ovládají krátkými přímými drátovými táhly.

Křídlo modelu z pěnového ELAPORu je dvojdílné s nosníky ze čtyřhranné trubky ze slitiny hliníku, jejichž vyčnívající části slouží zároveň jako spojka křídla. Poloviny křídla jsou na místě zajištěny důmyslným čepem zapadajícím do zámků na kořenových žebrech - čep se vyjímá a zasouvá z prostoru kabiny. Pro serva křidélek jsou připraveny šachty s plastovými kryty, křidélka (po délce vyztužená tenkostěnnou trubkou z nerez oceli) jsou ovládána nezávisle dvěma krátkými přímými drátovými táhly.

Ocasní plochy jsou z rovněž z pěnového ELAPORU s výztuhami z laminátových tyček. Vodorovná ocasní plocha se upevňuje na vrchol kýlovky pomocí dvou polyamidových šroubů.

Přistávací zařízení je jednostopé v "ASW" stylu, s hlavním kolem o průměru 45 mm a kluznou botkou na ocase.

Pro napájení poslouží Li-poly tříčlánek s kapacitou 2200 mAh nebo větší se zatížitelností aspoň 20C. Konkrétní typ volte tak, aby vám bez dalšího dovažování co nejlépe vycházela správná poloha těžiště.

Pro ovládání modelu v zásadě vystačíte i s tou nejobyčejnější čtyřkanálovou RC soupravou, takže můžete použít palubní vybavení z vašeho "olétaného" začátečnického RC setu. Ideální je samozřejmě použití aspoň pěti- nebo šestikanálové počítačové RC soupravy umožňující nezávislé ovládání křidélek dvěma servy a jejich mixování v roli aerodynamických brzd (obě křidélka se vychylují souhlasně nahoru).

Stavebnice obsahuje: výlisky trupu, křídla a ocasních ploch z pěnového ELAPORu, průhledný kryt kabiny, střídavý motor Parmax BL-O 3516-0850, střídavý regulátor otáček MultiCont BL 40 S-BEC, 4x servo MPX Nano-S, šestihrannou trubku ze slitiny hliníku a další výztuhy z laminátu a nerez oceli, sadu drobných dílů a příslušenství, podvozkové kolo 45 mm, sklopnou vrtuli s 55 mm kuželem s unašečem s 5 mm kleštinou a listy 12x6", dva archy samolepek a návod.

Rozpětí [mm] 2160
Délka [mm] 1100
Hmotnost [g] 1250 - 1450
Plocha křídla [dm2] 40.7
Ovládané funkce S,V,K(2),M
Stavební náročnost S1,S2
Náročnost pilotáže P1,P2