E-shop
Úvod » Modely letadel » RC » ARF rychlostavebnice » Polomakety vojenské » Sopwith Camel EP parkflyer ARF 900mm
Sopwith Camel, legendární "hrbatá" stíhačka, se kterou nelétal jenom hrdina Biggles z příběhů W. E. Johnse nebo pejsek Snoopy v soubojích s Rudým Baronem, ale především mnohá esa britského letectva. Spolu s S.E.5A a Bristoly Fighter představoval nejúdernější zbraň RAF na konci I. světové války. V rukou málo zkušených pilotů nebezpečně jankovitý - jak říkají Aglosasové - "tricky", v rukou ostřílených borců neuvěřitelně obratná smrtící zbraň. Na konta Camelů bylo připsáno 1 294 nepřátelských letadel - více, než jakémukoliv jinému stroji Dohody.
Sopwith Camel ze série ElectriFly je park-flyer klasické velmi lehké celobalsové konstrukce s potahem nažehlovací fólií MonoKote určený pro pohon střídavým elektromotorem třídy AXI 2212. Vyniká výbornými letovými výkony a vpravdě maketovým letovým projevem. Snadno zvládá přemety, výkruty, Immelmannovu bojovou zatáčku a mnoho dalších obratů nezbytných pro přežití v tuhém "dogfightu". Dodává se jako ARF stavebnice se sestavenými a potaženými díly, což umožňuje velmi rychlé dokončení do letového stavu během několika málo hodin.
Trup je lehké celobalsové konstrukce, zapuštěná motorová přepážka umožňuje díky trojúhelníkovému držáku s distančními sloupky jednoduchou montáž střídavého motoru se snadným dodatečným doladěním vyosení v případě potřeby. Prostor pro akumulátory se nachází na spodní straně přední části trupu; je snadno přístupný díky odnímatelnému krytu.
Křídla a ocasní plochy jsou rovněž lehké celobalsové konstrukce. Spodní křídlo se k trupu upevňuje pomocí kolíku a šroubu, horní křídlo pomocí duralových vzpěr s vruty, takže model je pro přepravu nebo skladování jednoduše demontovatelný. Podvozek je tvořen duralovými vzpěrami a ocelovou osou s věrně maketovými koly; k trupu se upevňuje vruty.
Pro ovládání modelu se instalují čtyři pikoserva (např. HS-55); serva směrovky a výškovky jsou uložena v prostoru kabiny a kormidla ovládají drátovými lanovody. Serva křidélek jsou uložena ve spodním křídle a krátkými drátovými táhly ovládají spřažená křidélka na dolním i horním křídle.
Pro realistický letový projev je vhodné model pohánět střídavým elektromotorem třídy AXI 2212 s 18-25 A regulátorem napájeným z tříčlánkového Li-poly akumulátoru 1200-1600 mAh (vzhledem k velmi krátké přídi doporučujem volit akumulátor o co největší kapacitě, který se vejde do trupu, aby nebylo nutné model dovažovat olovem).
Pro ovládání modelu vystačí i ta nejobyčejnější čtyřkanálová RC souprava, jako je třeba náš CADET 4 - v tom případě je třeba serva křidélek zapojit pomocí Y-kabelu. Ideální je pěti- nebo šestikanálová počítačová RC souprava umožňující nezávislé ovládání serv křidélek. Serva -vyhoví běžná pikoserva 9-10 g s tahem aspoň 1 kg.cm, jako jsou třeba Hitec HS-55.
Stavebnice obsahuje: sestavený a potažený trup a nosné plochy, sadu maketových doplňků, plastový kryt motoru, podvozek s koly, sadu drobného příslušenství a návod.
Rozpětí [mm] | 900 |
Délka [mm] | 630 |
Hmotnost [g] | 595 - 745 |
Plocha křídla [dm2] | 25.1 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
Stavební náročnost | S1 |
Náročnost pilotáže | P2 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
RAY | FOXY | AXI | |
Motor | RAY C2830/12 | FOXY C2213/22 | AXI 2212/26 |
Regulátor | FOXY R-25B Combo | FOXY R-25B Combo | FOXY R-25B |
Pohonný akumulátor | G3 RAY 11,1 V 1300 mAh | G3 RAY 11,1 V 1300 mAh | G3 RAY 11,1 V 1300 mAh |
Vrtule | GWS 9x4,7SF | GWS 9x4,7SF | GWS 9x4,7SF |
Serva | 4x HS-55 | ||
RC souprava | min. 4 kanály |