E-shop
Úvod » Modely letadel » RC » ARF rychlostavebnice » Polomakety vojenské » Sea Fury 1950mm ARF
Námořním stíhacím strojem Sea Fury vyvrcholil těsně po skončení druhé světové války vývoj "plnokrevníků" firmy Hawker. Od Typhoonu přes Tempesty s řadovým a hvězdicovým motorem dospěl tým sira Sydneyho Camma k jednomu z nejvýkonnějších letadel s pístovým motorem vůbec. Neuplatnil se sice v RAF, které již kompletně přezbrojovalo na proudové Vampiry a Meteory, ale FAA, námořní letectvo, potřebovalo pro nepříliš velké paluby britských letadlových lodí letadla s kratším vzletem a přistáním, než jakého byly schopny proudové stroje první generace trpící slabou akcelerací motorů. Obratné pístové stroje si ostatně dokázaly poradity i s "jety" - Sea Fury se pyšní titulem "První letoun, který sestřelil MiG-15 ve vzdušném souboji".
Polomaketa britského palubního stíhacího letadla pro benzínové motory 35-40 ccm. Trup modelu s integrální kýlovkou svislé ocasní plochy je klasické konstrukce s celobalsovým tuhým potahem. kryt motoru je laminátový, odnímatelný. Snadný přístup k palubní elektronice umožňuje odnímatelná horní část trupu s krytem kabiny.
Křídlo s polosouměrným profilem NACA je dvoudílné klasické konstrukce s tuhým balsovým potahem; poloviny křídla se nasouvají z boku na trubkovou duralovou spojku. Křidélka a dvojsegmentové odštěpné klapky jsou ovládány 2 páry serv uloženými v křídle. (Tip: klapky je dobré doplnit torzními pružinami z 0,8-1 mm drátu, které je budou přidržovat v zavřené poloze.)
Ocasní plochy jsou klasické celobalsové, vodorovná ocasní plocha je pro snadnou přepravu dvoudílná, nasouvaná z boku na trubkovou duralovou spojku. Směrovka a výškovka jsou ovládány servy uloženými v prostoru kabiny pomocí drátových táhel.
Celý model je potažen polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách se znázorněním paneláže a nýtování.
Podvozek je ostruhového typu, hlavní podvozkové nohy jsou pneumatické zatahovací.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách, laminátový kryt motoru, pneumatický zatahovací podvozek s odpruženými nohami, kola, akrobatickou palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, vrtulový profi kužel s duralovou zadní deskou, obrázkový návod ke stavbě.
Rozpětí [mm] | 1950 |
Délka [mm] | 1757 |
Hmotnost [g] | 6800 |
Plocha křídla [dm2] | 71.7 |
Doporučený objem nádrže [ml] | 500 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,P,F(2) |
Stavební náročnost | S3 |
Náročnost pilotáže | P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
Sport | |
Motor | DLA 32 |
Vrtule | XOAR 18x10" |
Serva | 2x HS-422 (M+P)2x HS-485HB (F)2x HS-645MG (K)2x HS-985MG (S+V) |
RC souprava | min. 6 kanálů |