Zpracování cookies

Náš e-shop a partneři potřebují Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli zobrazovat informace týkající se Vašich zájmů.

Odmítnout vše můžete zde.


Úvod »Modely letadel» F4U Corsair Giant kit 2197mm


        

F4U Corsair Giant kit 2197mm

skladem

 

běžná cena 7 990 Kč
naše cena bez DPH: 5 943 Kč
naše cena s DPH (21 %):
7 191 Kč

do košíku:
  ks  
Polomaketa americké stíhačky o rozpětí 2197mm v rozsypu pro žhavík 35-45ccm nebo benzínový motor 40-60ccm. Klasická konstrukce balsa/lehká překližka s předseknutými díly. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka, zatahovací podvozek.



Vought F-4U Corsair byl nejvýkonějším americkým palubním stíhacím letounem druhé světové války. Po vyřešení počátečních problémů (příliš tuhý podvozek a špatný výhled z kabiny komplikující přistávání na letadlových lodích) se spolu s Grummany Hellcat postaral o smetení japonského letectva z oblohy nad Pacifikem. Corsairy úspěšně operovaly i vbarvách britské Fleet Air Arm a z pozemních letišť v eskadrách námořní pěchoty. Ve výzbroji US Navy a Marines vydržel až hluboko do 50. let, kdy se v roli stíhacího bombardéru významně podílel na zachycení úvodního náporu komunistické severní Koreje na počátku korejské války..

Stavebnice legendárního amerického stíhacího letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon benzínovým motorem 40-70 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je "obří" Corsair vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 5345 s Li-poly desetičlánkem.

Giant F4U Corsair je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších obřích modelů v rozsypu pro motory 30-40 ccm (Piper 1:4, Super Decathlon, Spacewalker 1:4/1:3) a hodlá se pustit do stavby složitějších maket rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba poměrně rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu je té stavby hodně. Je to prostě model pro ostříleného stavitele, vyzbrojeného trpělivostí a vytrvalostí.

Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky; staví se ve dvou polovinách. Přímo na plánu nejprve sestavíte "jádro" tvořené prostorovou konstrukcí z dílů z lehké překližky a balsových podélníků, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevný a nezkroucený základ konstrukce, ke kterému dolepíte polopřepážky a tuhý potah spodní části trupu. Díky tomu nakonec postavíte trup věrně reprodukující oblé tvary skutečného stroje bez potřeby nějakých speciálních přípravků a šablon. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Kryt motoru je slepen z několika výlisků z odolného plastu. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem.

Jednodílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Stavbu velmi usnadňují montážní výstupky na žebrech zaručující ustavení žeber a odtokové hrany do správné polohy. Křídlo se staví po jednotlivých částech: "zalomený centroplán v normální poloze a vnější panely křídla v poloze "vzhůru nohama". Po sestavení vnitřní kostry se části křídla spojí, ustaví se do správného vzepětí a dokončí se nalepením tuhého potahu. Křídlo je k trupu upevněno kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka i štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle.

Ocasní plochy jsou konstrukční, deskové s tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru.

Obří Corsair je konstruován pro zatahovací podvozek Robart #148 (hlavní podvozek) a #160LWC (ostruha). Každopádně, podvozek je třeba mít k dispozici ještě dříve, než se stavbou křídla a trupu začnete.

Model můžete potáhnout nažehlovací fólií  - zde s výhodou využijete matné odstíny MonoKote, které umožní dosáhnout realistického "warbirdího" finiše. Nebo se můžete rozhodnout pro klasický postup s potahem papírem a nastříkáním barvami odolnými vůči palivu.

Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, řízení ostruhy a přepouštěcí ventil podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.

Maketový vzhled modelu můžete vylepšit použitím doplňkových sad Top Flite "Maketové vybavení kabiny Giant Corsair" a "Maketa hvězdicového motoru 1:5".

Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru a kabiny, sadu příslušenství (neobsahuje páky a závěsy kormidel), 2 archy samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod.

Rozpětí [mm] 2197
Délka [mm] 1702
Hmotnost [g] 8600 - 9500
Plocha křídla [dm2] 86.7
Ovládané funkce S,V(2),K(2),M,P,F(2)
Stavební náročnost S4
Náročnost pilotáže P4

Doporučený pohon a RC vybavení:

benzín Fighter
Motor DLA 56
Vrtule XOAR 22x8"
Nádrž (ccm) 1000
Serva 6x HS-645MG (V, K, F), 1xHS-985MG (S), 2x HS-485 (M, ostruha) +1xHS-81(P)
Serva "High Voltage" 6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 3x HS-430BH (M, ostruha, P)
RC souprava min. 7 kanálů