Zpracování cookies

Náš e-shop a partneři potřebují Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli zobrazovat informace týkající se Vašich zájmů.

Odmítnout vše můžete zde.


Úvod »Modely letadel» Sopwith Camel EP parkflyer ARF 900mm


        

Sopwith Camel EP parkflyer ARF 900mm

skladem

 

běžná cena 3 890 Kč
naše cena bez DPH: 2 967 Kč
naše cena s DPH (21 %):
3 590 Kč

do košíku:
  ks  
Polomaketa britského stíhacího dvojplošníku o rozpětí 900mm pro pohon střídavým elektromotorem třídy AXI 2212. Lehká celobalsová konstrukce s potahem nažehlovací fólií MonoKote, ovládaná křidélka, směrovka a výškovka.



Sopwith Camel, legendární "hrbatá" stíhačka, se kterou nelétal jenom hrdina Biggles z příběhů W. E. Johnse nebo pejsek Snoopy v soubojích s Rudým Baronem, ale především mnohá esa britského letectva. Spolu s S.E.5A a Bristoly Fighter představoval nejúdernější zbraň RAF na konci I. světové války. V rukou málo zkušených pilotů nebezpečně jankovitý - jak říkají Aglosasové - "tricky", v rukou ostřílených borců neuvěřitelně obratná smrtící zbraň. Na konta Camelů bylo připsáno 1 294 nepřátelských letadel - více, než jakémukoliv jinému stroji Dohody.

Sopwith Camel ze série ElectriFly je park-flyer klasické velmi lehké celobalsové konstrukce s potahem nažehlovací fólií MonoKote určený pro pohon střídavým elektromotorem třídy AXI 2212. Vyniká výbornými letovými výkony a vpravdě maketovým letovým projevem. Snadno zvládá přemety, výkruty, Immelmannovu bojovou zatáčku a mnoho dalších obratů nezbytných pro přežití v tuhém "dogfightu". Dodává se jako ARF stavebnice se sestavenými a potaženými díly, což umožňuje velmi rychlé dokončení do letového stavu během několika málo hodin.

Trup je lehké celobalsové konstrukce, zapuštěná motorová přepážka umožňuje díky trojúhelníkovému držáku s distančními sloupky jednoduchou montáž střídavého motoru se snadným dodatečným doladěním vyosení v případě potřeby. Prostor pro akumulátory se nachází na spodní straně přední části trupu; je snadno přístupný díky odnímatelnému krytu.

Křídla a ocasní plochy jsou rovněž lehké celobalsové konstrukce. Spodní křídlo se k trupu upevňuje pomocí kolíku a šroubu, horní křídlo pomocí duralových vzpěr s vruty, takže model je pro přepravu nebo skladování jednoduše demontovatelný. Podvozek je tvořen duralovými vzpěrami a ocelovou osou s věrně maketovými koly; k trupu se upevňuje vruty.

Pro ovládání modelu se instalují čtyři pikoserva (např. HS-55); serva směrovky a výškovky jsou uložena v prostoru kabiny a kormidla ovládají drátovými lanovody. Serva křidélek jsou uložena ve spodním křídle a krátkými drátovými táhly ovládají spřažená křidélka na dolním i horním křídle.

Pro realistický letový projev je vhodné model pohánět střídavým elektromotorem třídy AXI 2212 s 18-25 A regulátorem napájeným z tříčlánkového Li-poly akumulátoru 1200-1600 mAh (vzhledem k velmi krátké přídi doporučujem volit akumulátor o co největší kapacitě, který se vejde do trupu, aby nebylo nutné model dovažovat olovem).

Pro ovládání modelu vystačí i ta nejobyčejnější čtyřkanálová RC souprava, jako je třeba náš CADET 4 - v tom případě je třeba serva křidélek zapojit pomocí Y-kabelu. Ideální je pěti- nebo šestikanálová počítačová RC souprava umožňující nezávislé ovládání serv křidélek. Serva -vyhoví běžná pikoserva 9-10 g s tahem aspoň 1 kg.cm, jako jsou třeba Hitec HS-55.

Stavebnice obsahuje: sestavený a potažený trup a nosné plochy, sadu maketových doplňků, plastový kryt motoru, podvozek s koly, sadu drobného příslušenství a návod.

Rozpětí [mm] 900
Délka [mm] 630
Hmotnost [g] 595 - 745
Plocha křídla [dm2] 25.1
Ovládané funkce S,V,K(2),M
Stavební náročnost S1
Náročnost pilotáže P2

Doporučený pohon a RC vybavení:

RAY FOXY AXI
Motor RAY C2830/12 FOXY C2213/22 AXI 2212/26
Regulátor FOXY R-25B Combo FOXY R-25B Combo FOXY R-25B
Pohonný akumulátor G3 RAY 11,1 V 1300 mAh G3 RAY 11,1 V 1300 mAh G3 RAY 11,1 V 1300 mAh
Vrtule GWS 9x4,7SF GWS 9x4,7SF GWS 9x4,7SF
Serva 4x HS-55
RC souprava min. 4 kanály