Úvod »Modely letadel» Giant P-40 Warhawk 40-60ccm 2185mm ARF


        

Giant P-40 Warhawk 40-60ccm 2185mm ARF

doprava zdarma

skladem

 

běžná cena 21 990 Kč
naše cena bez DPH: 16 528 Kč
naše cena s DPH (21 %):
19 999 Kč

do košíku:
  ks  
Polomaketa americké stíhačky pro benzínový motor 40-60ccm. Rozpětí: 2185mm, Délka: 1830mm, Hmotnost: 10400g. Konstrukční trup a křídlo, ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka; potah fólií MonoKote.



Curtiss P-40 Warhawk nepatřil mezi nejvýkonnější stíhací letadla II. světové války, ale nad bojišti severní Afriky, Středomoří i Tichomoří vykonal obrovskou spoustu užitečné práce. Statečně bojoval se soupeři, kteří jej zpravidla překonávali rychlostí nebo obratností, proslavil se především jako vynikající stíhací bombardér. Model ve stavebnici představuje stroj eskadry "Létajících tygrů", amerických dobrovolníků sloužících pod čínskou vlajkou v boji proti Japoncům v Barmě a jižní Číně.

ARF stavebnice legendárního amerického stíhacího bombardéru klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 40-60 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je "obří" Warhawk vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 5345 s Li-poly desetičlánkem.

Giant P-40 Warhawk je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 30-60 ccm a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.

Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Laminátový je rovněž trupový "podbřišek" pod křídlem. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem. Směrovka a ostruha jsou ovládány lankovými náhony, poloviny výškovky pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly. Součástí stavebnice je i sada maketového interiéru kabiny s přístrojovou deskou.

Jednodílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Křídlo se k trupu upevňuje kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka i štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle. Charakteristické "curtissovské" kryty mechanismů podvozku jsou laminátové

Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru.

Celý model je potažen matnou nažehlovací fólií MonoKote vytvářející velmi realistický "válečnický" barevný finiš, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva, nastříkán je i duralový vrtulový kužel.

Model je možno dokončit s pevným hlavním podvozkem a řiditelnou ostruhou - všechny díly včetně kol jsou součástí stavebnice. Nebo můžete nainstalovat na míru konstruovaný pneumatický zatahovací podvozek Top Flite ROBQ1665 (hlavní podvozek systému Curtiss otáčející se při zatahování) a zatahovací ostruhu Robart #160LWC LH (ostruha ROBQ2305).

Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.

Stavebnice obsahuje: postavený a matnou fólií MonoKote potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, "podbřišek" trupu a kryty mechanismů hlavního podvozku, nastříkaný duralový kužel (pro 2-listou vrtuli), sadu příslušenství, maketový interiér kabiny, drátový pevný podvozek, kola, 2 archy samolepících obtisků a obrázkový návod.

Rozpětí [mm] 2185
Délka [mm] 1830
Hmotnost [g] 10430 - 10880
Plocha křídla [dm2] 81.4
Ovládané funkce S,V(2),K(2),M,P,F(2)
Stavební náročnost S3
Náročnost pilotáže P4

Doporučený pohon a RC vybavení:

  benzín Fighter
Motor DLA 56
Vrtule XOAR 22x8"
Nádrž (ccm) 1000
Serva 6x HS-645MG (V, K, F), 1xHS-985MG (S), 3x HS-485 (M, řízení ostruhy, sytič) + 1xHS-422 (P)
Serva "High Voltage" 6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 4x HS-430BH (M, řízení ostruhy, sytič, P)
RC souprava min. 7 kanálů