Zpracování cookies

Náš e-shop a partneři potřebují Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli zobrazovat informace týkající se Vašich zájmů.

Odmítnout vše můžete zde.


Úvod »Modely letadel» BEAVER EPP 1520mm ARF


        

BEAVER EPP 1520mm ARF

doprava zdarma

skladem

 

běžná cena 5 290 Kč
naše cena bez DPH: 4 154 Kč
naše cena s DPH (21 %):
5 026 Kč

do košíku:
  ks  
ARF set polomakety kanadského hornoplošníku o rozpětí 1520mm z extrudovaného polypropylenu (EPP) se střídavým motorem, 40A regulátorem a servy. Ovládaná křidélka, směrovka, výškovka, klapky. Kolový podvozek, funkční světla.



DeHavilland of Canada DHC-2 Beaver neboli Bobr, vyvinutý v Kanadě krátce po 2. světové válce, se stal synonymem letadla pro "bush flying", nenáročného dříče, který pilota a šest cestujících bezpečně přepraví vždy a všude. Beavery s kolovým podvozkem i s plováky létají dodnes nad ledovou tundrou Kanady, v pouštích Nového Mexika, na Jižním pólu, v Africe nebo Austrálii...Inspirací pro náš model jsou Beavery létající ve službách společnosti Harbour Air operující nad vodami posetými stovkami ostrůvků mezi kanadským přístavem Vancouver, stejnojmenným ostrovem a americkým Seattlem.

Našeho nového Beavera z takřka nezničitelného pěnového EPP na obloze díky rozpětí 1520 mm rozhodně nepřehlédnete, ale určitě vás potěší i při pohledu zblízka. Máme tu prosklenou kabinu s palubní deskou a sedačkami, maketový kolový podvozek, funkční poziční světla a křídlo s charakteristickými vzpěrami a účinnými štěrbinovými vztlakovými klapkami, jak se na letadlo s krátkým vzletem a přistáním sluší a patří! Velké rozměry, atraktivní vzhled, maketové detaily a funkce, příjemné letové vlastnosti - prostě ideální rekreační model pro každého, kdo už spolehlivě zvládnul pilotáž školních modelů, jako jsou Pioneer, Beta 1400, Alpha 1500...

Trup modelu z pěnového EPP je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm CD4018-850, s osazeným 40 A střídavým regulátorem a servy směrovky, výškovky a klapek. V přední spodní části trupu se nachází prostor pro akumulátory snadno přístupný díky odnímatelné pěnové krytce. Odnímatelná je rovněž krytka na "stropu" kabiny umožňující snadné propojování prodlužovacích kabelů serv křidélek a nastavování serv klapek, směrovky a výškovky. Plastový motorový kryt je snímatelný, upevněný šrouby po stranách a nahoře.

Ocasní plochy z EPP se upevňují k trupu pomocí šroubů. Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kabině a jsou přístupná po sejmutí krytky ve stropu kabiny.

Křídlo rovněž z pěnového EPP s polosouměrným profilem je dvoudílné, spojované třemi trubkovými uhlíkovou spojkami a nasouvané z boku na trup. Na místě jsou zajištěna dvojicemi plastových zámků na spodní straně křídla. Křidélka typu Frise zavěšená na maketových závěsech jsou ovládána dvěma mikroservy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány jedním servem uloženým v kabině prostřednictvím drátových lanovodů.

Dvoukolový podvozek s ovládanou ostruhou je drátový, s plastovými maketovými kryty doplňky. Hlavní nohy jsou snadno demontovatelné - kdykoliv se můžete rozhodnout pro dokoupení a dodatečnou montáž plováků.

Ovládána jsou křidélka, vztlakové klapky, směrovka (se spřaženou ostruhou), výškovka a otáčky motoru.

K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou (pokud nebudete používat klapky), ale raději aspoň šestikanálovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání a nastavování serv křidélek a především ovládání vztlakových klapek. V tom případě můžete nastavit malou diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 10-20% - tj. výchylka křidélka dolů je poněkud menší ve srovnání s výchylkou nahoru. Tímto způsobem se zpříjemní ovládání modelu, který bude mít menší tendenci vyplavávat ze zatáčky. Podobného účinku můžete dosáhnout i pomocí mixu křidélka-směrovka, ideální je kombinovat obojí - s mixem křidélka-směrovka "podchytíte" úvodní přechod do zatáčky, diferenciace vylepší vlastní průlet zatáčkou. Ale nic z toho není opravdu nezbytné, Beavera bez problémů zvládnete "ručně", bez jakýchkoliv mixů. To platí i pro trimování výškovky při vysunutí klapek - Beaver se chová skoro pořád vzorně neutrálně.

Pro napájení Beavera jsou optimální Li-poly tříčlánky 1800 mAh se zatížitelností aspoň 20C. Při prvním zapnutí palubní elektroniky nezapomeňte provést kalibraci rozsahu plynu regulátoru otáček dle návodu k obsluze.

Beaver je určen pro mírně pokročilé modeláře. Model, jakožto polomaketa sportovního "bednovitého" hornoplošníku, vás seznámí s některými vlastnostmi, které jsou pro podobné stroje typické - bude po vás požadováno správné koordinované ovládání modelu směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost "jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Seznámíte se také s používání vztlakových klapek při vzletu a přistání - věříme, že si krátké vzlety a přistání, "plazení na minimálce" a další "fajnovosti" si budete brzy vychutnávat stejně jako my s naším prototypem. Doménou Beaveru je samozřejmě klidné poletování, které dá vám i kolegům na letišti dost času na vychutnání "bobřích" tvarů, ale po menším "rozjetí" spolehlivě zvládá přemet, souvratové zatáčky a sudový výkrut. Prostě sportovní hornoplošník, jak má být!

ARF set obsahuje: hotový model s kolovým podvozkem s osazeným střídavým motorem, dvoulistou vrtulí s kuželem, regulátorem otáček a 5 servy, sadu drobného příslušenství a návod.

Rozpětí [mm] 1520
Délka [mm] 960
Hmotnost [g] 1275
Plocha křídla [dm2] 28
Ovládané funkce S,V,K(2),M,F
Stavební náročnost S1
Náročnost pilotáže P2

Pohon a RC vybavení:

  Beaver
Motor *CD4018-KV850
Regulátor *střídavý 40A
Vrtule *12x6"
Akumulátor RAY G3 11,1 V 1800 mAh
Serva *5x mikro
RC souprava min. 4 kanály (bez klapek), raději 5-6 kanálů počítačová
*) Součást ARF setu