Úvod »Modely letadel» Henschel HS-123 EPP 1030mm ARF


        

Henschel HS-123 EPP 1030mm ARF

skladem

 

běžná cena 4 690 Kč
naše cena bez DPH: 3 683 Kč
naše cena s DPH (21 %):
4 456 Kč

do košíku:
  ks  

Střemhlavé bombardovací dvojplošníky Henschel HS-123 jsou velmi těsně spjaty s historií nacistického Německa a budováním jeho branné moci. Stroj vznikl dle propozic vydaných v roku 1933; prototyp v roce 1935 padl do oka slavnému esu z první světové války, generálu Ernstu Udetovi, což mu zaručilo přijetí do výzbroje vznikající Luftwaffe. HS-123 fašistické Legie Condor se výborně osvědčily ve Španělsku, 12 strojů bojovalo naopak proti Japonsku v Čankajškově letectvu, Henschely spolu s modernějšími Stukami Ju-87 měly velký podíl na rozdrcení Polska i Francie - až nakonec zmrzly nad širými pláněmi Ruska. Do konce války se používaly k boji proti partyzánům, pro vlek kluzáků a v dalších pomocných službách.

Náš nový HS-123 zhotovený z téměř nerozbitného extrudovaného pěnového polypropylenu (EPP) je ideální rekreační akrobatický dvojplošník v té nejpraktičtější velikosti - právě tak na zadní sedadlo auta. Množství maketových detailů (včetně funkčních pozičních světel) a celkově realistické provedení a dobré letové vlastnosti činí EPP "Pra-štuku" vhodnou pro pilota, který spolehlivě zvládá létání s modely s křidélky...

Trup modelu z pěnového EPP (s integrální svislou ocasní plochou) je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm (C3536-850), s osazeným 35 A střídavým regulátorem se stabilizátorem napájení BEC a servy směrovky a výškovky. Snadný přístup k palubní elektronice zaručuje odnímatelná horní část trupu; prostor pro akumulátory s mřížovanou krytkou pro dobré chlazení je na spodní části přídě trupu. S modelem je dodávána maketová dvoulistá vrtule o průměru 11".

Křídla, rovněž z pěnového EPP s polosouměrným profilem, jsou jednodílná. Spodní křídlo se k trupu upevňuje zespodu 4 šrouby. Horní křídlo je upevněno šrouby k trupu prostřednictvím dvojice vzpěr baldachýnu a další dvojicí vzpěr k dolnímu křídlu. Vzhledem k přijatelným rozměrům nejspíše budete model přepravovat vcelku - ale v případě krajní nouze stačí odmontovat vzpěry baldachýnu a spodní křídlo od trupu a křídla sejmout (po odpojení kabeláže) jako celek. Křidélky je opatřeno pouze horní křídlo; na spodním křídle najdete vztlakové klapky. Máte-li na to dostatečně "chytré rádio", můžete zkusit klapky mixovat pro zvýšení obratnosti i jako křidélka. Křidélka a klapky jsou ovládány vždy dvěma servy uloženými v křídlech. Před připojením táhel doporučujeme kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo.

Svislá ocasní plocha je integrální součástí trupu, vodorovná ocasní plocha je k trupu přilepena napevno. Kormidla jsou ovládána servy uloženými v prostoru kabiny pomocí drátových táhel.

Podvozek je pevný drátový s plastovými maketovými kryty, ostruha je otočná, spřažená s ovládáním směrovky.

Pro model budete potřebovat Li-poly tříčlánky 1800 mAh se zatížitelností 25C - tato velikost je optimální z hlediska rozměrů i hmotnosti.

K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším pětikanálovou RC soupravu. Při zapojování přijímače se řiďte návodem k obsluze vaší RC soupravy. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru; poziční světla jsou připojena "napevno", napájejí se z přijímače.

ARF stavebnice obsahuje: téměř hotový model se střídavým motorem, dvoulistou vrtulí s kuželem, regulátorem otáček, 6 servy, sadu příslušenství, kontaktní lepidlo na EPP, obrázkový návod popisující montáž i létání s modelem.

Rozpětí [mm] 1030
Délka [mm] 870
Hmotnost [g] 1240
Plocha křídla [dm2] 24.1
Ovládané funkce S,V,K(2),M,F(2)
Stavební náročnost S1
Náročnost pilotáže P2,P3

Pohon a RC vybavení:

"Udet Spezial"
Motor *C3536-850
Regulátor *střídavý 35A BEC
Vrtule *11" dvoulistá
Akumulátor G3 RAY 11,1 V 1800 mAh
Serva *6x mikro 9g
RC souprava min. 5 kanálů
*) Součást ARF stavebnice