E-shop
Úvod » Modely letadel » Heinkel He-111 1750 mm ARF
Konstrukce Heinkelu He-111 začala ještě v době, kdy versailleská mírová smlouva Německu zakazovala vlastnit bombardéry, takže zadání znělo na „nejrychlejší dopravní letoun světa“. I když opravdu vznikl tucet dopravních strojů pro Lufthansu, přes pět a půl tisíce bombardovacích Heinkelů mělo lví podíl na zkáze rozsévané při bleskových taženích na kontinentě i při bombardování Británie. Ale už za bitvy o Británii začala vadit nízká rychlost, nedostatečná obratnost a slabá obranná výzbroj. Přesto je He-111 spolu s Ju-87 Stuka „ikonickým“ ztělesněním bombardéru nacistické Luftwaffe – nejspíš i díky „nasazení“ španělských He-111 (alias licenčních CASA 2. 111) ve filmu Bitva o Británii.
Polomaketa německého středního bombardéru pro pohon dvěma dvoutakty 4 ccm nebo dvěma střídavými motory třídy AXI 2814 pro zkušené piloty.
Trup modelu je klasické celobalsové konstrukce; horní část trupu za kabinou je odnímatelná pro snadný přístup k pohonným akumulátorům a palubní elektronice. Pohonné akumulátory jsou umístěny v šachtě vedoucí do spodní části přídě, přijímač a serva směrovky a výškovky v horní části trupu nad křídlem.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s torzní skříní. Jeho poloviny se nasouvají z boku na duralovou trubkovou spojku a zajišťují šrouby. Křidélka i klapky jsou ovládány 2 nezávislými servy. Motorové gondoly jsou laminátové. Spalovací motory můžete montovat s použitím dodávaných plastových loží, pro elektromotory v zadní montáži jsou připravena překližková krabicová lože.
Ocasní plochy jsou klasické celobalsové. Poloviny výškovky jsou ovládány 2 mikroservy pomocí drátových táhel, stejně jako směrovka spřažená s ostruhou.
Celý model je potažen speciální polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách s naznačenou paneláží.
Podvozek je mechanický zatahovací s drátovými nohami a řiditelnou nezažitelnou ostruhou. Pro zatahování podvozku budete potřebovat dvě speciální podvozková miniserva (např. Futaba S3170G) s výchylkou páky 0-180°.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou počítačovou RC soupravu, optimální je devítikanálová.
Stavebnice obsahuje: nažehlovací fólií potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkané laminátové motorové gondoly, kompletní sadu drobného příslušenství, 2 plastová motorová lože pro spalovací motory, 2 překližková krabicová lože pro elektromotory, 2 vrtulové kužely, 2 nádrže, mechanický zatahovací podvozek, kola a podrobný obrázkový návod.
Rozpětí [mm] | 1750 |
Délka [mm] | 1280 |
Hmotnost [g] | 3200 - 3500 |
Plocha křídla [dm2] | 49 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M(2),P(2),F(2) |
Stavební náročnost | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P3 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
Eco Bomber 2T | O.S. Blitz Bomber 2T | |
Motor | 2x ASP 25A | O.S. MAX 25FX |
Vrtule | 2x MA 9x5" | 2x MA 9x6“ |
Nádrž (ccm) | 2x200-250 | 2x250-300 |
Serva | 9x HS-82MG nebo HS85BB/MG, 2x Futaba S3170G (P) | |
RC souprava | počítačová min. 7 kanálů, raději 9 kanálů |
Doporučený pohon a RC vybavení - elektrolet:
Eco | Bomber | |
Motor | 2x RAY C3536/08 | 2x AXI 2814/12 |
Regulátor | 2x RAY R-40B | 2x RAY R-40B |
Akumulátor | 2x RAY G3 3250 mAh 11.1 V | 2x FOXY G2 3300 mAh 11,1 V |
Vrtule | 2x APC 9x6E | 2x APC 9x4,5E |
Serva | 7x HS-82MG nebo HS85BB/MG, 2x Futaba S3170G (P) | |
RC souprava | počítačová min. 7 kanálů, raději 9 kanálů |