Zpracování cookies

Náš e-shop a partneři potřebují Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli zobrazovat informace týkající se Vašich zájmů.

Odmítnout vše můžete zde.


Úvod »Modely letadel» K8B větroň 6000mm ARF


        

K8B větroň 6000mm ARF

doprava zdarma

skladem

 

běžná cena 20 990 Kč
naše cena bez DPH: 15 694 Kč
naše cena s DPH (21 %):
18 990 Kč

do košíku:
  ks  
4ST16030GL04   K8B větroň 6000mm ARF

Přidat do oblíbených
Polomaketa historického větroně 6000 mm pro termické plachtění. Konstrukční trup křídlo i ocasní plochy, ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka a vypínací háček pro aerovlek (již zabudován v přídi).

Jednomístný vysokovýkonný větroň K8B německé firmy Alexander Schleicher (konstrukce Rudolf Kaiser - proto ono "K" v označení) patřil na konci padesátých a v průběhu 60. let mezi světově nejrozšířenější typy. Představuje jeden z vrcholů klasické konstrukce z dob před příchodem kompozitních materiálů a supervýkonných laminárních profilů navrhovaných s pomocí počítačů - trup měl svařený z tenkostěnných ocelových trubek a potažený plátnem; celodřevěné křídlo a ocasní plochy byly potaženy překližkou a plátnem. I bez kompozitů ale v roce 1968 jeden americký K8B vytvořil světový rekord v cílovém letu s návratem o délce 767 km. Celkem bylo postaveno přes 1 100 kusů K8B ve třech verzích; provedení K8B s elegantní jednodílnou "bublinou" krytu kabiny zlepšující výhled z kokpitu bylo nejpočetnější.

Šestimetrový K8B z produkce firmy Phoenix Model určený především pro aerovlek a termické létání věrně reprodukuje tvary skutečného stroje a bere i ohled na původní konstrukci. Trup tvoří lehká konstrukce z překližkových a balsových přepážek a smrkových a balsových podélníků potažená nažehlovací fólí Oracover. Přístup k palubní elektronice zajišťuje odnímatelný kryt kabiny - pod čirou "bublinou" najdete maketu palubní desky a pilota tisknoucího se soustředěným výrazem knipl při ustřeďování větroně do stoupavého proudu. V přídi je již zabudován vlečný háček pro aerovlek.

Čtyřdílné křídlo s profilem HQ/W-3/10 nasouvané z boku na spojku tvořenou robustní duralovou trubkou je klasické konstrukce s torzní skříní s balsovým tuhým potahem a potahem nažehlovací fólií Oracover. Vnější části křídel s křidélky jsou demontovatelné, spojují se dvěmi uhlíkovými trubkovými spojkami a zajišťují šrouby. Křidélka jsou ovládána dvěma servy s krátkými přímými táhly; realisticky tlustý profil křídla s klenutou střední křivkou dává dostatek prostoru pro použití serv libovolné velikosti. Konstrukce křídla je připravena pro instalaci duralových aerodynamických brzd systému Schempp-Hirth (nejsou součástí stavebnice).

Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou celobalsové, vodorovný stabilizátor má celobalsový potah; celý ocas je opět potažen Oracoverem. Pro snadnější přepravu jsou vodorovná i svislá ocasní plocha demontovatelné, upevňované šrouby. Směrovka a výškovka jsou ovládány prostřednictvím krátkých drátových táhel silnými servy standardní velikosti uloženými v ocasní části trupu resp ve vodorovném stabilizátoru. Další standarní servo ovládá vlečný háček tvořený vodící trubicí vlepenou do přídě a posuvným příčným čepem.

Přistávací zařízení je jako u "dospělého" K8B tvořeno jedním neodpruženým kolem napůl vyčnívajícím z obrysu trupu.

Pro ovládání modelu budete potřebovat pět serv standardní velikosti - pro vlečný háček vystačí běžné typy s tahem 3 kg.cm, pro křidélka a ocasní plochy je vhodné raději volit serva s tahem 10 kg.cm nebo více. Použijete-li brzdy, doporučujeme silnější standardní serva 5-6 kg.cm.

RC souprava v zásadě vystačí běžná šestikanálová počítačová s mixem flaperony pro ovládání křidélek, mixem pro 2 serva na výškovku a přepínačem pro ovládání vlečného háčku, ale vhodnější bude použít pokročilejší 8- nebo vícekanálovou umožňující individuální nastavování všech ovládaných funkcí a serv.

Stavebnice obsahuje: konstrukční trup, křídlo a ocasní plochy potažené Oracoverem, sadu příslušenství a návod.

Rozpětí [mm] 6000
Délka [mm] 2800
Hmotnost [g] 13000 - 14000
Plocha křídla [dm2] 233
Ovládané funkce S,V(2),K(2)
Stavební náročnost S3
Náročnost pilotáže P3

Doporučené RC vybavení větroň:

Rx aku Sanyo KR-1800SC 4,8 V nebo větší dle potřeby pro dosažení polohy těžiště
Rx Aku "High Voltage" RAY Rx 7,4 V 5000 mAh Li-poly
Serva 5x HS-985MG, 1x HS-422
Serva "High Voltage" 5x HS-5685MH, 1x HS-430BH
RC souprava počítačová min. 6 kanálů