Zpracování cookies

Náš e-shop a partneři potřebují Váš souhlas s použitím souborů cookies, aby Vám mohli zobrazovat informace týkající se Vašich zájmů.

Odmítnout vše můžete zde.


Úvod » Modely letadel » P-51D Mustang Giant kit 2140mm


        

P-51D Mustang Giant kit 2140mm

doprava zdarma

skladem

 

Cena před slevou 11 990 Kč
naše cena bez DPH: 9 414 Kč
naše cena s DPH (21 %):
11 391 Kč

do košíku:
  ks  
1GP10400 P-51D Mustang Giant kit 2140mm
Kód 1GP10400
MOC 11990,00 Kč


Značka Great Planes
Polomaketa americké stíhačky o rozpětí 2140mm v rozsypu pro žhavík 35-45ccm nebo benzínový motor 40-60ccm. Klasická konstrukce balsa/lehká překližka s předseknutými díly. Ovládaná křidélka, klapky, směrovka, výškovka, zatahovací podvozek.


North American P-51 Mustang je nejslavnější a nejspíše také nejlepším americkým stíhacím letounem II. světové války. V jediném stroji se skvěle skloubila vysoká rychlost a stoupavost, výborná obratnost se silnou výzbrojí a obrovský dolet, což umožnilo proklestit cestu svazům Létajících pevností a Liberatorů do nitra Třetí říše...

Stavebnice legendárního amerického stíhacího letadla klasické celobalsové konstrukce v rozsypu pro pohon velkým žhavíkem 30-45 ccm nebo benzínovým motorem 30-60 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je "obří" Mustang vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 5345 s Li-poly desetičlánkem.

Giant P-51D Mustang je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se stavbou jednodušších obřích modelů v rozsypu pro motory 30-40 ccm (Piper 1:4, Super Decathlon, Spacewalker 1:4/1:3) a hodlá se pustit do stavby složitějších maket rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky promyšlené "interlocking" konstrukci s díly opatřenými výstupky a zářezy, které do sebe zapadají jako díly puzzle skládačky, jde stavba poměrně rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu je té stavby hodně. Je to prostě model pro ostříleného stavitele, vyzbrojeného trpělivostí a vytrvalostí.

Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky; staví se ve dvou polovinách. Přímo na plánu nejprve sestavíte "jádro" tvořené prostorovou konstrukcí s překližkou vyztuženými balsovými bočnicemi a překližkovými přepážkami, která se posléze doplní tvarovými polopřepážkami a balsovým potahem. Snadno tak získáte pevný a nezkroucený základ konstrukce, ke kterému dolepíte polopřepážky a tuhý potah horní části. Díky tomu nakonec postavíte trup věrně reprodukující oblé tvary skutečného stroje bez potřeby nějakých speciálních přípravků a šablon. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Kryt motoru je slepen z několika výlisků z odolného plastu. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem.

Jednodílné křídlo se souměrným akrobatickým profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Stavbu velmi usnadňují montážní výstupky na žebrech zaručující ustavení žeber a odtokové hrany do správné polohy. Křídlo se staví po jednotlivých polovinách v poloze "vzhůru nohama"; po sestavení vnitřní kostry se poloviny křídla spojí, ustaví se do správného vzepětí a dokončí se nalepením tuhého potahu. Křídlo je k trupu upevněno kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka i štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle.

Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Stavějí se podobnou technikou jako křídlo; díky žebrům s montážními výstupky opět stavíte jednoduše na rovné ploše, bez potřeby přípravků a šablon.

Obří Mustang je konstruován pro zatahovací podvozek Robart #625-5 (hlavní podvozek) a #160LWC (ostruha). S příslušnou úpravou křídla je možné použít např. pneumatický podvozek Eurokit (neumožňuje ale použít maketové odpružené "polovidlicové" nohy. Každopádně, podvozek je třeba mít k dispozici ještě dříve, než se stavbou křídla a trupu začnete.

Model můžete potáhnout nažehlovací fólií  - zde s výhodou využijete matné odstíny MonoKote, které umožní dosáhnout realistického "warbirdího" finiše. Nebo se můžete rozhodnout pro klasický postup s potahem papírem a nastříkáním barvami odolnými vůči palivu.

Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.

Maketový vzhled modelu můžete vylepšit použitím doplňkové sady Top Flite "Maketové vybavení kabiny Giant Mustang".

Stavebnice obsahuje: předseknuté balsové a překližkové díly, balsové nosníky a prkénka na tuhý potah, plastový kryt motoru a kabiny, sadu příslušenství (neobsahuje páky a závěsy kormidel), 4 archy samolepících obtisků, stavební plán v měřítku 1:1 a návod.

Rozpětí [mm] 2140
Délka [mm] 1865
Hmotnost [g] 7950 - 8650
Plocha křídla [dm2] 80.3
Ovládané funkce S,V(2),K(2),M,P,F(2)
Stavební náročnost S4
Náročnost pilotáže P4

Doporučený pohon a RC vybavení:

Sport 2T benzín Sport benzín Fighter
Motor O.S. MAX BGX-1 DLA 32 DLA 56
Vrtule XOAR 18x10" XOAR 18x8" XOAR 22x8"
Nádrž (ccm) 700-1000 500-700 1000
Serva 6x HS-645MG (V, K, F), 1xHS-985MG (S), 2x HS-485 (M, ostruha) + 1xHS-81(P)
Serva "High Voltage" 6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 3x HS-430BH (M, ostruha, P)
RC souprava min. 7 kanálů