Úvod »Modely letadel» Super Stearman 120 1815mm ARF


        

Super Stearman 120 1815mm ARF

doprava zdarma

skladem

 

běžná cena 13 690 Kč
naše cena bez DPH: 11 149 Kč
naše cena s DPH (21 %):
13 490 Kč

do košíku:
  ks  
Polomaketa amerického akrobatického dvojplošníku 1815mm pro dvoutakty 15-20ccm nebo čtyřtakty 20-30ccm. Konstrukční trup a nosné plochy s potahem fólií MonoKote. Ovládaná křidélka, směrovka, výškovka.



Boeing-Stearman Model 75 neboli PT-17 "Kaydet" amerického armádního letectva alias NS-1 až NS-5, jak jej označovalo námořnictvo, byl velkosériově vyráběný dvoumístný cvičný dvojplošník, na němž se v průběhu II. světové války vycvičily desetitisíce spojeneckých pilotů. Po válce byly přebytečné stroje prodány civilním uživatelům, přičemž mnohé prošly přestavbami za účelem zvýšení výkonů a akrobatických schpností.Typickou modifikací je Super Stearman se zesílenou kostrou, výkonnějším motorem s aerodynamickým krytem typu NACA, se stavitelnou vrtulí s konstantními otáčkami, křidélky na obou křídlech atd. oblíbený mezi leteckými akrobaty, křídlochodci i křídlochodkyněmi a jinými kaskadéry...

Polomaketa amerického akrobatického dvojplošníku klasické celobalsové konstrukce pro pohon dvoudobým motorem 15-20 ccm, čtyřtaktem 20-30 ccm nebo benzínovým motorem 20-30 ccm pro piloty spolehlivě zvládající létání s akrobatickými modely.

Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky s odnímatelným krytem motoru typu NACA. Spalovací motor se montuje v poloze hlavou dolů; v maketovém motoru se pro něj vyřízne jeden plastový válec pro lepší chlazení. Vzhledem ke krátkému nosu se v konstrukci počítá s nutností dovažování přídě - nad motorovým ložem je umístěna zvláštní překližková schránka na zátěž. Serva směrovky, výškovky a plynu se nacházejí v trupu nad spodním křídlem. Kormidla jsou ovládána pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly.

Jednodílná křídla s polosouměrným profilem mají klasickou konstrukci s tuhým potahem torzní skříně. Spodní křídlo se k trupu upevňuje pomocí kolíků a polyamidových šroubů. Horní křídlo je upevněno na vzpěrách šrouby. Pro bezpečnou přepravu rozloženého modelu ve stavebnici najdete překližkový přepravní rám/madlo, který se montuje na vzpěry baldachýnu namísto horního křídla. Křidélka na dolním křídle jsou ovládána nezávisle dvěma servy s krátkými přímými drátovými táhly, křidélka na horním křídle jsou ke spodním připojena táhly.

Ocasní plochy jsou konstrukční, s celobalsovým tuhým potahem.

Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má duralové hlavní nohy s laminátovými tvarovými kryty. Laminátové jsou rovněž aerodynamické kryty kol.

Model je potažen nažehlovací fólií MonoKote.

Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně čtyřkanálovou RC soupravu, ideální je aspoň šestikanálová počítačová souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 5-7 kg.cm.

Stavebnice obsahuje: postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový motorový kryt, plastová maketa motoru, hotové vzpěry křídel, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, duralový podvozek, kola, stavitelné motorové lože, sadu příslušenství, arch samolepek a obrázkový návod

Rozpětí [mm] 1815
Délka [mm] 1450
Plocha křídla [dm2] 94.5
Hmotnost [g] 6580 - 7030
Ovládané funkce S,V,K(2),M
Stavební náročnost S2,S3
Náročnost pilotáže P3

Doporučený pohon a RC vybavení:

Akro 2T Akro 4T Akro benzín
Motor ASP S91A ASP FS-120AR DLA 32
Vrtule MA 13x6-8" MA 15x8" XOAR 18x8"
Nádrž (ccm) 400-500 400-500 500 benzín
Serva 4x HS-645MG, 1x HS-422 (M)
RC souprava min. 4 kanály, ale raději aspoň 6 kanálová počítačová