Úvod »Modely letadel» PIPER J3 KIT 1400mm EPP samotný model bez elektroniky


        

PIPER J3 KIT 1400mm EPP samotný model bez elektroniky

skladem

 

běžná cena 2 490 Kč
naše cena bez DPH: 1 955 Kč
naše cena s DPH (21 %):
2 365 Kč

do košíku:
  ks  
Stavebnice obsahující téměř hotový model letounu PIPER J-3 Cub z EPP o rozpětí 1400mm připravený pro montáž střídavého motoru třídy AXI2814 a palubní elektroniky. Bez motoru, regulátoru a elektroniky.



To, co pro automobilovou dopravu představoval Ford T, pro sportovní letectví představuje Piper J-3 Cub. Samozřejmě je tu zásadní rozdíl: Mr. Ford říkával: "Ford T můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to černá," zatímco motto Mr. Pipera bylo: "Piper Cub můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to žlutá." Od roku 1937 do vstupu USA do války se vyrobilo přes 3000 kusů J-3, s příchodem vojenských objednávek, pro něž bylo nutné žlutou zaměnit za olivovou, se tempo výroby zvýšilo na jeden L-4 Grasshoper (jak znělo armádní označení) každých 20 minut. A stovky jich létají dodnes...

Našeho nového Pipera z takřka nezničitelného pěnového EPP na obloze díky rozpětí 1400 mm rozhodně nepřehlédnete, ale určitě vás potěší i při pohledu zblízka. Máme tu prosklenou kabinu (včetně "střešního okna") s palubní deskou a soustředěně se tvářící figurínou pilota, propracovaný odpružený podvozek a křídlo s charakteristickými vzpěrami. Velké rozměry, atraktivní vzhled, maketové detaily, příjemné letové vlastnosti - prostě ideální rekreační model pro každého, kdo už zvládnul pilotáž školních modelů, jako jsou Pioneer, Beta 1400, Alpha 1500...

Trup modelu z pěnového EPP je dodáván předlepený, připravený na montáž střídavého motoru s rotačním pláštěm třídy AXI 2814 nebo RAY C3536 na kovové lože tvaru "U" v obrácené poloze. K motoru budete potřebovat unašeč vrtule pro zadní montáž. Ve spodní části trupu se nachází prostor pro akumulátory snadno přístupný díky odnímatelné plastové krytce. Odnímatelné je rovněž "střešní okno" umožňující snadné propojování prodlužovacích kabelů serv křidélek. Pro Pipera budete potřebovat Li-poly tříčlánky aspoň 1800 mAh se zatížitelností 20C, ale "uveze" i větší tříčlánky 2000-2600 mAh (max. šířka sady 40 mm), s nimiž se doba letu náležitě prodlouží. Plastový motorový kryt z EPP je snímatelný, upevněný šrouby po stranách.

Ocasní plochy z EPP se upevňují k trupu pomocí šroubů. Prostor pro serva směrovky a výškovky je přístupný po sejmutí krytky s magnetickým uzávěrem na spodní straně trupu za kabinou.

Křídlo rovněž z pěnového EPP s modifikovaným profilem Clark-Y je dvoudílné, spojované trubkovou uhlíkovou spojkou. K trupu se obě poloviny upevňují vpředu a vzadu 2 šrouby. Křidélka jsou ovládána dvěma servy uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly, pro serva jsou připraveny vylisované šachty. Před připojením táhel doporučujeme všechna kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo. Ačkoliv velikost šachet v křídle může svádět k instalaci 8-9 g serv vhodných pro park-flyery (jako jsou HS-55), pro Cessnu této velikosti budete potřebovat serva silnější, s tahem 1,5 kg.cm a více - vhodná jsou např. HS-65 HB a pro ovládání směrovky spřažené s ostruhou doporučujeme servo s kovovými převody (např. HS-65 MG).

Dvoukolový podvozek s ovládanou ostruhou je drátový, s plastovými maketovými kryty doplňky. Ovládána jsou křidélka, směrovka (se spřaženou ostruhou), výškovka a otáčky motoru.

K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou, ale raději aspoň pětikanálovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání a nastavování serv křidélek. V tom případě můžete nastavit diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 10-20% - tj. výchylka křidélka dolů je poněkud menší ve srovnání s výchylkou nahoru. Tímto způsobem se zpříjemní ovládání modelu, který bude mít menší tendenci vyplavávat ze zatáčky. Podobného účinku můžete dosáhnout i pomocí mixu křidélka-směrovka, popř. lze kombinovat obojí - s mixem křidélka-směrovka "podchytíte" úvodní přechod do zatáčky, diferenciace vylepší vlastní průlet zatáčkou.

Pro pohon modelu budete potřebovat střídavý motor s rotačním pláštěm třídy AXI 2814 nebo RAY C3536 a aspoň 40 A regulátor s BEC obvodem zvládajícím 4 mikroserva při napájení z Li-poly tříčlánku.

Piper Cub je určen pro mírně pokročilé modeláře. Model, jakožto polomaketa sportovního "bednovitého" hornoplošníku, vás seznámí s některými vlastnostmi, které jsou pro podobné stroje typické - bude po vás požadováno správné koordinované ovládání modelu směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost "jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Hezky si zvykejte, že knyply na vysílači nejsou pro ozdobu, ale na to, aby se správným způsobem a ve správnou chvíli používaly. Je to od nás kruté, ale později nám za to budete vděční. Jeho doménou je samozřejmě klidné poletování, které dá vám i kolegům na letišti dost času na vychutnání legendární "piperovské" tvary, ale po menším "rozjetí" spolehlivě zvládá přemet, souvratové zatáčky a sudový výkrut. Prostě sportovní hornoplošník, jak má být!

Stavebnice obsahuje: Téměř hotový model z pěnového EPP, kovové "U" motorové lože, sadu příslušenství, dvoulistou vrtuli 11x7", arch samolepek a návod.

Rozpětí [mm] 1400
Délka [mm] 900
Hmotnost [g] 1340
Plocha křídla [dm2] 28.9
Ovládané funkce S,V,K(2),M
Stavební náročnost S1
Náročnost pilotáže P2

Pohon a RC vybavení:

RAY FOXY AXI
Motor RAY C3536/08 FOXY C3014/16 AXI 2814/16
Regulátor FOXY R-45SB FOXY R-45SB FOXY R-45SB
Vrtule APC 10x5E APC 12x6E APC 11x5,5"
Akumulátor RAY G3 11,1 V 1800 mAh RAY G3 11,1 V 1800 mAh RAY G3 11,1 V 1800 mAh
Serva 3x HS-65HB, 1x HS-65MG (S)
RC souprava min. 4 kanály