Úvod »Modely letadel»RC»Stavebnice » SIG 1909 Antoinette OldTimer staveb.


        

SIG 1909 Antoinette OldTimer staveb.

skladem

 

běžná cena 2 390 Kč
naše cena bez DPH: 1 859 Kč
naše cena s DPH (21 %):
2 249 Kč

do košíku:
  ks  
SIG 1909 Antoinette OldTimer staveb.
Kód: 3DK1513
Značka: SIG
Halový slow-flyer v rozsypu pro motor AXI2204/54 klasické celobalsové konstrukce. Křídlo s profilem zakřivené desky. Ovládaná směrovka a výškovka.

Vraťte se do éry báječných mužů na létajících strojích! Stavebnice halového modelu v rozsypu firmy SIG nabízí úhledný svazeček nosníků, laserem vyřezávané díly, materiál pro drátové výztuhy a táhla, arch Litespanu pro potah, kola, drobné příslušenství, kvalitní výkres a podrobný obrázkový návod.

Doporučený pohon a RC vybavení:

Pro pohon může posloužit stejnosměrný motor s převodem (např. pohonná jednotka GWS s převodem 7:1) napájený 350-600 mAh NiMH články, ale to pravé potěšení z nekonečně dlouhých letů přinese použití střídavého elektromotoru napájeného z dvoučlánkové Li-poly akumulátorové sady. S doporučeným motorem AXI 2204/54 model hladce vzlétá z travnatého letiště (z trávníku zastřiženého aspoň jako fotbalový) nebo po metrovém rozjezdu z karimatky položené na vzrostlejší pažit. Na půl plynu vydrží ploužit se vzduchem s nepřekonatelným půvabem 40 minut i více. Model létá skvěle v každé trochu větší hale, kde dokonale využijete jeho schopnost točit zatáčky "na pětníku", stejně jako pod širou oblohou za ranního klidu nebo bezvětrných vlahých letních podvečerů.

  • Motor - AXI 2204/54
  • Regulátor - JES 12 ECO
  • Akumulátor - E-TEC 1700HP 7,4 V
  • Vrtule - APC 9x4,7"SF
  • Serva - 2x HS-55
  • RC souprava - min. 3 kanály

Tip pro stavbu:

Díly potahu vyřízněte s 25 mm přesahem dle schématu v návodu a přežehlete potahovací žehličkou (Q-Model #603, #604) při 90-100ºC, čímž se omezí přirozená, ale pro náše použití příliš velká smrštitelnost. Pro vlastní potahování použijte trimovací žehličku s plochým tělískem (Q-Model #606). Potah tímto způsobem dobře vypnete, aniž by se kostra zbortila. Litespan dodávaný ve stavebnici se přižehluje na kostru předem natřenou lepidlem Balsaloc, Ecofix apod.

Materiál na stavbu maketových chladičů součástí stavebnice není. Velmi se nám osvědčila balsová kulatina 2 mm (budete potřebovat 6 metrů) natřená kitařskou barvou Revel, odstín Měď (Cooper). Stejná barva je vhodná i na makety válců motoru a na nádrž.

Pro maketu motoru ve stavebnici najdete jenom výlisky horní části klikové skříně a válců. Materiál na kabely, svíčky a výfukové potrubí opět není součástí stavebnice. Na našem modelu, který jste mohli vidět na veletrhu Model Hobby 2006, jsme pro imitaci kabelů použili černou izolaci staženou z tenkých kablíků. Svíčky jsou znázorněny kousky bílé vnitřní trubice bowdenu M2, do konce "svíčky" se zalepí kousek ocelového 1 mm drátu a na něj se nasune "kabel" z izolace. Na základnu "svíčky" se nasadí úzký černý kroužek uříznutý z izolace kabelu většího průměru - a vzhled "svíčky" je velmi realistický. Výfukové potrubí je naohýbáno a slepeno z vnější plastové bovdenové trubice M2, která se tvaruje snadněji, než tenkostěnné hliníkové trubičky (ohýbejte natřikrát v menším úhlu v bodech posunutých vůči sobě o cca 1 mm za studena nebo velmi opatrně najednou za tepla). Motor můžete opatrně a s citem umazat větším suchým štětcem s naprosto nepatrným množstvím hnědé nebo šedohnědé barvy, která bude představovat šmouhy od oleje. Jak vědí všichni kitaři, patinu je dobré nepřehánět, ostatně motor naší "Toničky" je pro vystavování na veletrhu vzorně "vypulírován".

Maketa nádrže je slepena z odřezků balsy ze stavebnice, tělo se navine z navlhčené 0,8 mm balsy na kulatinu vhodného průměru s přesahem. Po vyschnutí se žiletkou balsa skrze přesah prořízne a slepí vteřinovým lepidlem - dosáhne se tak dokonalého slícování "švu". Upevňovací "kožené" třmeny jsou z pásku kancelářského papíru natřeného hnědou barvou.

Pneumatiky zhotovené z chirurgické hadičky dodávané ve stavebnici se předem obarví pomocí barvy na textil přesně stejným způsobem, jako bavlněné tričko. Výsledný efekt je vynikající - pokud byste se pokoušeli hadičku barvit běžnými barvami, hrozí ztvrdnutí gumy nebo odlupování barvy.

Pro nátěr dřevěných dílů použijte akrylové barvy (AGAMA, TAMIYA), pro drobné detaily jsou vhodnější syntetické barvy (AGAMA, HUMBROL, REVEL apod.).

Zástavbu motoru AXI 2204/54, který je možno pod maketu motoru velmi elegantně ukrýt, ukazuje názorně fotografie. Originální motorová přepážka vyžaduje jen nepatrnou úpravu nebo můžete zhotovit novou přesně na míru z 2 mm březové překližky