OBCHODNÍ PODMÍNKY

Všeobecné obchodní podmínky

Úvodní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "Podmínky") vydává Regnum, IČO: 62361911, DIČ: CZ62361911 (dále jen "Prodávající"), provozující internetový obchod  www.rcmodelarina.cz a kamennou prodejnu na adrese Nákladní166/21, Opava, jako prodávající dále uvedených produktů pro stanovení předpokladů, podmínek a náležitostí k přípravě a realizaci svých obchodů.
  2. Každý, kdo potvrdí svým podpisem, ať již pod textem Podmínek, nebo na jakémkoli jiném dokumentu, nebo jakoukoli jinou formou, že je s těmito Podmínkami srozuměn, zároveň prohlašuje, že  naše Podmínky beze zbytku v platném znění akceptuje.
  3. V případě odchylných písemných ujednání platí ujednání těchto zvláštních podmínek.

I. Některé použité pojmy a termíny

  1. Kupujícím je osoba, která, v souladu s těmito Podmínkami, pošle Prodávajícímu objednávku.
  2. Plněním se rozumí zboží dodávané Prodávajícím v souladu s jeho předmětem podnikání.
  3. Zbožím se rozumí výrobky, které jsou uvedeny v katalogu názvem a kódem uvedeným na stránce s informacemi o objednaném zboží či názvu varianty tohoto zboží.
  4. Poptávka je jednostranný právní úkon kupujícího učiněný vůči Prodávajícímu s cílem obdržet od ní plnění.
    Podstatnými náležitostmi poptávky jsou tyto údaje:
    • jméno a příjmení u fyzických osob či obchodní firma kupujícího,
    • u fyzických osob bydliště (a místo podnikání), liší-li se od bydliště, u právnických osob sídlo kupujícího
    • dodací a fakturační adresa, jsou-li odlišné od adres uvedených výše
    • IČ a DIČ kupujícího (je-li kupující podnikatelem)
    • druh zboží, které chce Kupující koupit a jeho množství
    • označení zboží podle položek v katalogu Prodávajícího
  5. Poptávku, která nesplňuje jakékoliv náležitosti,podezření že zákazník si objednané zboží nepřevezme, je Prodejce oprávněn odmítnout nebo vrátit objednavateli k doplnění a poskytnout mu k tomu přiměřenou lhůtu. Její marné uplynutí má za následek, že se na poptávku hledí, jako by nebyla nikdy doručena.
  6. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli prověřit oprávněnost objednávky zejména zpětným telefonickým ověřením totožnosti osoby, která učinila elektronickou poptávku, nebo ověřením podpisu na faxové nebo jiné písemné objednávce. V případě zjištění jakéhokoli nedostatku, , je Prodávající oprávněn plnění podle objednávky odmítnout.
  7. Poptávka je návrhem kupní smlouvy. Splněním Prodávajícím v souladu s objednávkou dochází k uzavření kupní smlouvy v plném rozsahu. V případě, že je objednávka vydána Prodávajícím jako formulář, ať již v písemné, elektronické, či jiné podobě, uskutečňuje kupující objednávání zboží zásadně na tomto formuláři.
  8. Dodávkou či splněním Prodávajícím (dále jen "dodávka") je okamžik předání zboží kupujícímu nebo prvnímu přepravci. Dílčí plnění je přípustné a kupující není oprávněn je odmítnout.
  9. Reklamací se rozumí jednostranný právní úkon kupujícího směřující k uplatnění práv z odpovědnosti za vady zboží. Reklamace musí být učiněna v souladu s Reklamačním řádem Prodávajícího, který je nedílnou součástí těchto Podmínek.
  10. Termín splatnosti je den, který určil Prodávající a ke kterému musí být kupní cena připsána na účet Prodávajícího nebo uhrazena Prodávajícímu v hotovosti. Prodávající není povinen splnit objednávku před zaplacením ceny objednávky.
  11. Pokud není Prodávajícím vydán speciální ceník, rozumí se ceníkem oficiální přehled o cenách zboží v internetové nabídce Prodávajícího ve znění jeho doplňků (dále jen "Ceník"). Prodávající si vyhrazuje právo Ceník upravovat. Pro jednotlivé koupě je rozhodující cena podle Ceníku platného v době vystavení objednávky.

II. Dodací podmínky

  1. Předmětem koupě je zboží dodávané Prodávajícím. Výběr zboží provede kupující objednávkou podle katalogu nebo obdobného podkladu za tím účelem vydaného Prodávajícím.
  2. Pokud není dohodnuto jinak, zboží se dodává pouze na základě objednání Kupujícím. Objednávka se činí formou přenosu dat po síti Internet.
  3. Prodávající je oprávněn odmítnout bez jakýchkoli postihů ze strany kupujícího plnění, zejména je oprávněn tak učinit vždy, pokud Kupující nemá vyrovnány veškeré závazky vůči Prodávajícímu splatné ke dni podání objednávky.
  4. Zboží je dodáváno na adresu v Kupujícího na adresu v České republice v případě objednávky za 4999,- Kč a méně úplatu.
    • U objednávek v hodnotě do 4999,- činí poštovné u České pošty  119,- Kč.
    • V případě odeslání zboží na dobírku (kupující hradí cenu zboží při převzetí) se k poštovnému připočítává dobírkový příplatek 40,- Kč.
    • Při hodnotě objednávky vyšší než 5000,- Kč je doručení zboží ZDARMA, a to i v případě odeslání zboží na dobírku.
    • Při platbě předem je potřeba peníze zaslat na náš účet 164576487/2010 (údaje k zaplacení jsou kupujícímu zaslány emailem), zboží je expedováno až po uhrazení.


  5. V případě dopravy zboží Prodávajícím potvrdí Kupující převzetí zboží zaměstnanci Prodávajícího na jeho dodacím dokladu. Potvrzení musí obsahovat řádné označení Kupujícího (je-li podnikatelem tak v souladu s podpisem z obchodního rejstříku nebo se živnostenským listem) a uvedení jména a příjmení osoby, která převzetí potvrzuje. Kupující bere na vědomí, že přepravce není povinen ověřovat soulad údajů uvedených v potvrzení s údaji dle výpisu z obchodního rejstříku nebo živnostenského listu. Kupující nese plnou odpovědnost za dodržení uvedeného postupu a správnost vyznačených údajů. Kupující rovněž plně odpovídá za to, zda zboží bylo převzato osobou oprávněnou k převzetí podle výše uvedených ustanovení. V případě, že později dojde k jakýmkoli pochybnostem o dodávce z důvodu nejasného nebo nepřesného označení kupujícího na dodacích dokladech, považuje se dodávka za řádně provedenou a kupujícím převzatou.
  6. Místem dodání je adresa dodání sdělená v objednávce.
  7. Kupující je povinen bezodkladně písemně informovat Prodávajícího o jakýchkoli změnách v osobách oprávněných k převzetí zboží a podpisu přepravních (dodacích) dokladů, stejně jako o změnách adres určených k provedení dodávky. Porušení této povinnosti nemůže být důvodem pro zpochybnění převzetí dodávky kupujícím a zprošťuje Prodávajícího jakékoli odpovědnosti z prodlení nebo za škodu.
  8. Dodacím dokladem podle předchozích ustanovení je zpravidla faktura. V případě, že dodací doklad bude Prodávajícím vystaven zvlášť, musí být k faktuře připojen dodatečně.

III. Kupní cena a platební podmínky

  1. Kupní cena je stanovena Ceníkem a je vždy vyznačena pro příslušný druh zboží na internetových stránkách i faktuře. Kupní cena zahrnuje veškeré výdaje Prodávajícího spojené s balením zboží, jeho označením, doložením všech příslušných dokladů, přepravních dokladů, cenu dopravy zboží na místo stanovené kupujícím jako místo dodání (není-li těmito Podmínkami stanoveno jinak), včetně ochrany zboží a jeho pojištění. Kupující je s Ceníkem seznámen.
  2. Cena je splatná v den určený fakturou. Není-li fakturou tento den stanoven, nastává splatnost dnem uskutečnění dodávky (proti převzetí zboží). Faktura je vystavená v Kč.
  3. Faktura je platební doklad a daňový doklad, který obsahuje:
    • datum vystavení a datum uskutečnění zdanitelného plnění
    • datum splatnosti
    • označení zboží, jeho množství a jednotkové ceny
    • uvedení celkové částky k úhradě
    • identifikační údaje prodávajícího a kupujícího včetně DIČ
    • evidenční číslo dokladu.
  4. Octne-li se Kupující v prodlení se zaplacením kupní ceny jednotlivé dodávky, je Prodávající oprávněn na něm požadovat zaplacení úroku z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky denně a smluvní pokuty ve výši 0,1% z dlužné částky denně. Trvá-li prodlení kupujícího déle než 30 dnů, je Prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy musí mít písemnou formu a je účinné okamžikem jeho doručení Kupujícímu. Za doručení se považuje rovněž okamžik převzetí faxové zprávy nebo elektronické pošty na zařízení Kupujícího. Strany jsou v takovémto případě povinny si navzájem vrátit vše, co podle této smlouvy získaly. Vracení zboží namísto úhrady je možné pouze na výzvu Prodávajícího nebo po dohodě s ním a děje se na vlastní náklad a nebezpečí Kupujícího.
  5. V případě, že si Kupující  zvolí platbu předem, je potřeba hodnotu objednávky uhradit do 5 dní od data objednávky. Platba musí být uhrazena na účet 164576487 / 2010 a jako variabilní symbol zadáno číslo objednávky. V případě, že Kupující v uvedeném termínu tímto způsobem objednávku neuhradí, je Prodávající oprávněn objednávku stornovat.
  6. Prodávající je plátce DPH, všechny ceny uvedené v nabídce obchodu jsou uvedeny již včetně DPH a případných dalších poplatků (recyklační poplatky, autorské poplatky etc.).

IV. Práva z odpovědnosti za vady, záruka

  1. Práva a povinnosti stran při uplatňování práv Kupujícího z odpovědnosti za vady jsou upravena Reklamačním řádem Prodávajícího, který je nedílnou součástí těchto Podmínek.
  2. Pokud není Ceníkem stanoveno něco jiného, prodávající poskytuje na veškeré zboží záruční dobu v délce platné dle obecných zákonných předpisů. Záruční doba počíná běžet dnem předání a převzetí zboží. V záruce řádně uplatněné vady jsou řešeny dle Reklamačního řádu.

V. Vrácení zboží

  1. Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má Kupující právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění, které objednal. Při splnění uvedených podmínek se Prodávající zavazuje zboží převzít zpět a proplatit hodnotu zboží zpět na účet klienta. Toto právo platí i při objednání přes internet a následný osobní odběr v prodejně. Při osobním objednání v prodejně nebo přímém nákupu v prodejně nelze právo na vrácení do 14 dnů využít.
  2. Při vracení zboží prostřednictvím pošty nebo přepravní společnosti nelze využít odeslání na dobírku, takové zásilky nebudou přebrány a budou odesilateli  vráceny zpět. Zásilku musí kupující odeslat jako normální zásilku nebo po dohodě předat osobně. Po posouzení stavu vráceného zboží ze strany prodávajícího bude kupujícímu nejpozději do 14 dnů cena zboží proplacena na účet.
  3. V případě požadavku zákazníka o proplacení částky nikoliv převodem na účet, ale prostřednictvím poštovní složenky zaskanou na adresu zákazníka se proplácená částka poníží o prokazatelné náklady, spojené s odesláním peněz složenkou.
  4. Právo na vrácení zboží se vztahuje na nepoškozené zboží v původním obalu. Jestliže se u zboží při používání zboží projeví závada zboží, vyřizuje se tento problém v rámci reklamačního řízení.
  5. Pro možnost využití zákonného práva na vrácení zboží do 14 dnů je potřeba zboží od dodavatele fyzicky převzít a v případě platby dobírkou i uhradit. Nepřevzetí zboží od přepravce proto není využítí zákonného práva na vrácení a prodejce může kupujícímu vyúčtovat přiměřené náklady související se zabalením, odesláním a zpětnám odesláním zásilky.
  6. Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel na základě ustanovení § 53 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění, odstoupit zejména od smluv:
    1. na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele
    2. na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání
    3. na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal.

VI. Ostatní ustanovení

  1. Kupující nabude vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením kupní ceny. Okamžikem převzetí zboží kupujícím přechází na něho odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží.
  2. Prodávající je oprávněn odstoupit od jakékoli kupní smlouvy.
  3. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem jejich podpisu osobou k tomu oprávněnou za Prodávajícího. V případě jejich zveřejnění na internetové stránce Prodávajícího nabývají účinnosti 2. dnem po zveřejnění. Novější Podmínky ruší Podmínky vydané dříve. Právní vztahy založené na základě Podmínek se posuzují vždy podle Podmínek platných v době vzniku právního vztahu.

VII. Reklamační řád

Článek I : Prevence

  1. Při výběru zboží je nutné, aby zvolený druh a velikost výrobku přesně odpovídal potřebám zákazníka. Zákazník před zakoupením výrobku vezme v úvahu účel užití, provedení, materiálové složení, způsob ošetřování zboží a případně i své zkušenosti v případě, že zakoupený výrobek vyžaduje speciální znalosti či zkušenosti. Pouze zboží dobře zvolené z hlediska funkčního, sortimentního a velikostního je předpokladem naplnění užitné hodnoty a účelu užití zboží.
  2. Po celou dobu užívání zakoupeného zboží je nutné, aby zákazník věnoval dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání tohoto zboží. Zvláště je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost výrobku, jako např. nadměrnou intenzitu užívání výrobku, užívání výrobku k nevhodnému účelu apod.
  3. Další nutnou podmínkou pro zachování dobrého stavu zboží a jeho funkčnosti je jeho pravidelná údržba. Je třeba si uvědomit, že nesprávná nebo nedostatečná údržba zboží podstatně zkracuje jeho plnou funkčnost a životnost. Prodávající poskytuje svým zákazníkům prostřednictvím webových stránek www.rcmodelarina.cz a dalších informačních materiálů dostatečné množství informací potřebných ke správné péči o všechny druhy prodávaného zboží.

Článek II : Základní podmínky reklamace

  1. Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má zákazník právo tuto vadu reklamovat.
  2. Vadou se rozumí změna (vlastnosti) zboží, jejíž příčinou je použití nevhodného nebo nekvalitního materiálu, nedodržení technologie nebo nevhodná technologie, popřípadě nevhodného konstrukčního řešení.
  3. Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození uživatelem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.
  4. Uplatní-li zákazník právo z odpovědnosti za vady prodaného zboží řádným způsobem, je pověřený zaměstnanec za reklamace povinen o reklamaci rozhodnout , ve složitějších případech ve lhůtě do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se však nezapočítává doba, potřebná k odbornému posouzení vady.
  5. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže je reklamováno zboží kompletní a reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (Vyhláška 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem).
  6. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění. Pověřený pracovník za reklamace může v odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší.
  7. Zejména v případě RC modelů, autodráh, mechanických a elektronických hraček a podobného sortimentu nelze reklamaci uplatnit na poškození způsobené nesprávným nebo nekvalifikovaným použitím.
  8. Reklamaci nelze uplatnit na zboží, na kterém byl proveden pokus o neodbornou opravu nebo nesprávným používáním.
  9. V případě poškození zboží, které vzniklo při přepravě od Prodávajícího ke Kupujícímu, je potřeba nejdříve kontaktovat prodávajícího pro domluvení dalšího postupu. Postupem se rozumí například posouzení stupně poškození zásilky odpovědným pracovníkem přepravní společnosti.
  10. Některé produkty mají omezenou životnost - například akumulátory, lepidla, samolepky... Dvouletá záruka se zde vztahuje pouze na výrobní vady, nikoliv na závady vzniklé opotřebením a pravidelným používáním jako je například pravidelné nabíjení akumulátorů.

 

Článek III : Místo a způsob uplatnění reklamace

  1. Zákazník může uplatnit reklamaci:  
    • písemně na adrese provozovny Prodávajícího: Regnum - RCmodely, Nákladní 166/21, Opava, 74601
    • elektronicky na elektronické adrese info@rcmodelarina.cz
  2. Nákup reklamovaného zboží prokazuje zákazník nejlépe nákupním dokladem - fakturou. Bez předložení nákupního dokladu zahájí Prodávající reklamační řízení jen pokud zákazník jiným věrohodným způsobem doloží resp. prokáže, že reklamované zboží zakoupil prostřednictvím portálu www.rcmodelarina.cz.
  3. V případě doručení reklamovaného zboží poštou je zákazník zodpovědný za vady, které vznikly na zboží při přepravě k Prodávajícímu. Proto především u křehkého zboží důrazně doporučujeme použít k odeslání původní obal, ve kterém bylo zboží prodáno.
  4. Jakmile zákazník uplatní některé z práv odpovědnosti za vady zboží, například právo na odstranění vady či slevu, je tímto projevem vázán a nemůže volbu uplatněného práva měnit, pokud se nedohodne s pověřeným pracovníkem za reklamace jinak.

Článek IV : Lhůty pro uplatnění reklamace

  1. Právo z odpovědnosti za vady musí být uplatněno v záruční době. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace. Záruční doba je 24 měsíců (není-li v záručním listě uvedeno jinak) a začíná běžet ode dne převzetí zboží.
  2. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy zákazník po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Pokud je výsledkem reklamačního řízení výměna reklamovaného zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží. Při výměně vadné součásti vztahuje se nová záruční doba jen na vyměněnou součást.
  3. Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou po kterou při správném používání a správném ošetřování včetně údržby může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet.

Článek V : Odstranitelné vady

  1. Za odstranitelné vady se považují takové vady, které lze opravou odstranit, aniž by utrpěl vzhled, funkce a kvalita zboží.
  2. V případě výskytu odstranitelné vady má Kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace.
  3. O provedení opravy rozhodne pověřený pracovník za reklamace a vyznačí nebo dohodne termín vyzvednutí opravy zákazníkem, pokud se nedohodnou jinak (odeslání poštou).
  4. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může Kupující požadovat výměnu zboží (lze vyměnit za jakékoliv zboží). Pokud není výměna zboží možná, může zákazník žádat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit.
  5. V případě vady odstranitelné má zákazník právo na výměnu zboží (lze vyměnit za jakékoliv zboží) nebo na odstoupení od smlouvy pokud:   
    • reklamace nebyla vyřízena do 30 dnů ode dne jejího uplatnění a nedošlo k jiné dohodě
    • Kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po opravě nebo pro větší počet odstranitelných vad zboží řádně užívat. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne. Větším počtem vad trpí zboží tehdy, má-li v době uplatnění reklamace současně nejméně tři odstranitelné vady.

Článek VI : Neodstranitelné vady

  1. Za neodstranitelnou vadu se považuje taková vada, kterou nelze odstranit nebo její odstranění není účelné s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.
  2. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby zboží bylo řádně užíváno jako zboží bez vady má zákazník právo:   
    • požadovat výměnu zboží za nové bezvadné (lze vyměnit za jakékoliv zboží)
    • nebo odstoupit od kupní smlouvy
  3. V případě, že charakter neodstranitelné vady nebrání řádnému užívání zboží jako zboží bez vady (např. vady estetické) a Kupující nepožaduje výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit. Při poskytování slevy se přihlíží k charakteru vady, stupni a způsobu opotřebení výrobku, délce jeho užívání a k možnostem dalšího použití.

Článek VII : Rozpor s kupní smlouvou

  1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že prodávané zboží je při převzetí zákazníkem ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se dále rozumí, že zboží má jakost a užitné vlastnosti Prodávajícím popisované, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro tento druh zboží obvyklé.
  2. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během 6 měsíců ode dne převzetí zboží, se považuje za rozpor existující již při jeho převzetí, pokud to neodporuje povaze zboží nebo pokud se neprokáže opak. To neplatí, pokud zákazník před převzetím zboží o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. O případy, kdy to odporuje povaze zboží, se jedná zejména u změny vlastností zboží v důsledku přirozené změny materiálu či v důsledku opotřebení zboží.
  3. V případě, že zboží při převzetí zákazníkem není ve shodě s kupní smlouvou je Prodávající povinnen bez zbytečného odkladu uvést zboží do stavu odpovídajícímu kupní smlouvě, a to podle požadavku zákazníka, buď opravou zboží, nebo jeho výměnou (lze vyměnit za jakékoliv zboží). Není-li to možné může zákazník požadovat přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit.
  4. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví ve zbývajících 18 měsících se řeší způsobem uvedeným v článcích V a VI.

Článek VIII : Výprodej zboží, slevy, akční ceny (prodej vadného zboží)

  1. Výrobky, které mají vady (vadné nové výrobky nebo výrobky použité), jež nebrání tomu, aby mohlo být výrobku užíváno k určenému účelu, mohou být prodávány jen za nižší ceny. Kupujícího je nutné upozornit, že výrobek má vadu a o jakou vadu jde, není-li to zřejmé již z povahy prodeje. Za takovéto vady nových nebo použitých výrobků, pro které byla sjednaná nižší cena, prodávající neodpovídá. Vyskytne.li se u výrobku prodávaného za nižší cenu skrytá vada, která brání z funkčního hlediska užívání k danému účelu,má Kupující právo výrobek reklamovat v souladu s články V a VI. Pokud se vyskytne na výrobku prodávaném za nižší cenu jiná neodstranitelná vada, jež však nebrání v použití k danému účelu, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny výrobku.
  2. U věcí použitých je možné zkrátit záruční dobu na 12 měsíců za předpokladu, že se prodávající takto s kupujícím dohodne. Prodávající je pak povinen tuto dobu uvést v dokladu o koupi věci.
  3. Byla-li cena zboží snížena z důvodu výprodeje nebo posezónního doprodeje a jedná-li se o prodej nového bezvadného zboží, odpovídá prodávající za vady takto prodaného zboží v plném rozsahu.

Článek IX : Neoprávněná reklamace

  1. V případě nedůvodné reklamace budou nároky zákazníka odmítnuty. Náklady neoprávněné reklamace nebudou účtovány k tíži zákazníka s výjimkou nákladů na vrácení zboží (poštovné).

 

V Opavě dne 16.9.2009                   Regnum